STEM-освіта:досліди, експерименти

Щоб не говорили іноді нудні дорослі про корисність STEAM, для дітей це насамперед захопливо і цікаво. Це важливо, щоб наука викликала позитивні емоції, і діти хотіли її вивчати. А ще це дуже приємно, коли ти бачиш дитячу радість від відкриття, їхні круглі очі  і чуєш вигуки здивування: 
- “Ви не уявляєте, що в мене вийшло!”,
-  “А ви знаєте, що плями від маркера не можна відчистити звичайним милом, а шкільним можна. Воно особливе?”, 
- “Я ніколи не думав, що м’яч може відлетіти на таку відстань!”. 
Навіть ті діти, які не є емоційними, не можуть стримати почуттів здивування і радості від успіху. Учнів захоплює все: коли вони одягають прозорі рукавички, щоб проводити досліди, коли розкладають матеріали, експериментують, фотографують чи знімають відео процесу дослідження, навіть коли презентують і наприкінці ставлять підступні запитання, щоб переконатися, що їх слухали однолітки. Я буду продовжувати впроваджувати  STEAM-дні, уроки, проекти в школі, і сподіваюся на гарні результати і з академічних показників учнів, і щодо розвитку їхньої внутрішньої мотивації навчання, коли кожна дитина скаже батькам удома: “Я дуже хочу до школи, бо сьогодні у нас STEAM DAY“.

Дивись, як зробити простий і цікавий дослід із водою. Та дізнавайся, як утворюються нові кольори)

Дослід "КРОКУЮЧА ВОДА"

 Інноваційний освітній проект "Я- дослідник"

На допомогу учасникам проекту "Я - дослідник" .

 Досліди та експерименти,  представлені у зошиту. Цікаво "Чи має пара силу?"

Цікаво "Що змушує повітря рухатися?"

Цікаво "Які характеристики має вітер?"


Вебінар на сайті "На урок"STEM на уроках «Я досліджую світ»: експерименти під час дистанційної освіти


Для проведення уроку - експерименту у форматі онлайн бажано дотримуватися даних рекомендацій:

1. Експеримент має бути нескладним, щоб дитина змогла зробити його сама.

2. Витратні матеріали та інструменти мають бути дуже простими, такими, що їх легко знайти вдома або в супермаркеті. А якщо це щось, що потрібно докупити, тоді список варто вивісити заздалегідь.

3. Потрібно підготувати багато фото та відео матеріалів, щоб демонструвати під час уроку. Причому матеріали мають бути невеликого об‘єму, щоб вони без затримок передавалися на екрани дітям.

4. Дуже полегшує проведення уроку цікава історія, наукова або інженерна загадка, яка супроводжується фотографіями та короткими відео.

Ідеї уроків онлайн

Нижче я коротко опишу ідеї уроків, які я проводила під час карантину:

1. Мости.

Мости робили з паперу. Береги були з книг. Вантажопідйомність вимірювали за допомогою монет. Папір можна було різати, згинати. Не можна було використовувати клей, скотч тощо. В теоретичній частині познайомились з різновидами мостів. Спостерігали розвиток мостобудівництва від простої дошки до складних аркових, фермових та підвісних мостів.

2. Хмари та передбачення погоди.

Виявляється, що дощові хмари можуть бути вище за Еверест. А що всередині грозової хмари? Які найпоширеніші види хмар? А яку погоду вони віщують? Створювали книжку для спостережень за хмарами, вирішували задачки по передбаченню погоди.

3. Вітри та вітростійкий будинок.

Пильові бурі, тропічні циклони, торнадо – ці всі явища супроводжуються сильним вітром. Як побудувати будинок так, щоб він був вітростійким? Будували вітростійкий будинок з паперу. Вітер створювали власними легенями). Цікаво , що цей урок припав якраз на той час, коли Києвом прокотилася пильова буря.

4. Гори, та як камені поводять себе в горах.

Чи будуть гори існувати завжди? Чому камені руйнуються? За допомогою кубиків цукру (або крихкого печива) та харчового контейнера моделювали поведінку каменів в горах. Ми старанно струшували контейнери із цукром та спостерігати за перевтіленнями. Аналогічні процеси відбуваються і з каменями, тільки в іншому масштабі часу.

5. Енергія

Вийшов цілий цикл на три заняття для шестикласників. Ми говорили і про американські гірки, і про ланцюгові реакції. З’ясовували, що таке енергія. Чи енергія від їжі це одне й те ж саме, що енергія від бензину? Будували свої американські гірки та ланцюгові реакції.

6. Парашут

В цьому досліді використовуються прості речі – пакет та нитки. Від дітей потрібна наполегливість, адже доводиться приклеювати нитки скотчем до купола парашута,  а це не всім просто зробити. Ще складність – підібрати достатньо легку іграшку-парашутиста, що дозволило б парашуту красиво спускатися з висоти. Другокласникам в цьому експерименті знадобилася допомога батьків.

В підготовці мене надихаав сайт https://mysteryscience.com/. Тут дуже цікаво побудовані уроки – спочатку якась загадка, запитання, а потім, по ходу справи, на це запитання знаходиться відповідь. Експерименти нескладні та цікаві. Щиро рекомендую як для онлайн, так і для оффлайн уроків.

Немає коментарів:

Дописати коментар