У шкільній освіті завжди застосовували і досі застосовують найрізноманітніші види наочності. Роль їх в процесі навчання виняткова. Особливо в тому випадку, коли використання наочних засобів не зводиться до простого ілюстрування з метою зробити навчальний курс більш доступним і легким для засвоєння, а стає органічною частиною пізнавальної діяльності учня, засобом формування і розвитку не тільки наочно-образного, а й абстрактно-логічного мислення. Це в свою чергу вимагає суттєвої переробки і зміни традиційних наочних засобів навчання, які повинні стати динамічними, інтерактивними та мультимедійними.
У зв'язку з цим особливий інтерес
викликає комп'ютерна візуалізація навчальної інформації, яка дозволяє наочно
представити на екрані об'єкти і процеси у всіляких ракурсах, у деталях, з
можливістю демонстрації внутрішніх взаємозв'язків складових частин, в тому
числі прихованих в реальному світі, і, що особливо важливо, в розвитку, в
тимчасовому і просторовому русі. Забезпечується комп'ютерна візуалізація
навчальної інформації специфічними наочними засобами навчання, створеними на
основі сучасних мультимедійних технологій, завдяки яким у процес навчання стає
можливим включати все різноманіття наочних засобів - текст, графіку, звук,
анімації, відеозображення. Це, наприклад, інтерактивні карти, анімовані
(динамічні) опорні конспекти, інтерактивні плакати тощо. І мова в даному
випадку йде не про просте перекладі традиційних наочних посібників (таблиць,
схем, картин, ілюстрацій) в цифровий формат, а про розробку і створення
абсолютно нових видів наочності. При цьому її поява викликано не тільки
потребою в експресивній візуальної інформації і зорової стимуляції, до яких вже
встигли звикнути сучасні учні, скільки дидактичними особливостями цього нового
виду навчальної наочності.
Чим може стати для вас онлайн-дошка? Засобом
• оцінки психологічного стану на будь-якому етапі уроку
(дошка настроїв)
• візуалізації інформації
• навчання навичкам співпраці ... і не тільки!
За допомогою цього сервісу можна створити окремий номер
шкільної газети, статтю, оголошення, документ для спільної роботи і т.д. Учні
можуть самі
· створити кластери або опорні конспекти,
· представляти користувачеві інформацію в наочному вигляді;
· компактно описувати закономірності, притаманні початкового
набору даних;
· знижувати розмірність або стискати інформацію;
· відновлювати прогалини в наборі даних;
Проводьте мозкові штурми, працюйте над груповими проектами. Це дуже цікаво!
Чим може стати для вас онлайн-дошка? Засобом
• оцінки психологічного стану на будь-якому етапі уроку
(дошка настроїв)
• візуалізації інформації
• навчання навичкам співпраці ... і не тільки!
За допомогою цього сервісу можна створити окремий номер
шкільної газети, статтю, оголошення, документ для спільної роботи і т.д. Учні
можуть самі
· створити кластери або опорні конспекти,
· представляти користувачеві інформацію в наочному вигляді;
· компактно описувати закономірності, притаманні початкового
набору даних;
· знижувати розмірність або стискати інформацію;
· відновлювати прогалини в наборі даних;
Немає коментарів:
Дописати коментар